İlk başta küresel çapta bir siber saldırı olduğu düşünülen olayın ‘güvenlik güncellemesi’nden kaynaklı bir ‘kesinti’ olduğu ortaya çıktı. İlk aksaklıklar perşembe günü geç saatlerde ABD’de ortaya çıktı ve sorumlu olarak Azure ve 365 dahil Microsoft hizmetlerinde yaşanan aksamalar gösterildi. Asıl kesintiler ise Avustralya’da başladı. Avustralya’nın en büyük bankası Commonwealth Bank, kesintiler nedeniyle bazı müşterilerin para transferi yapamadığını söyledi.
Mavi ekran hatası
Ardından tüm dünyaya yayılan ve başta havayolu ve havalimanları olmak üzere bankacılık, zincir restoranlar, hastaneler, borsalar ve alışveriş sitelerini etkileyen kesintinin Microsoft ve bu şirkete siber güvenlik sağlayan CrowdStrike’in sistemlerinden kaynaklandığı ortaya çıktı. Yapılan açıklamaya göre, CrowdStrike dün sistemlerinde bir ‘güvenlik güncelemesi’ yaptı. Bu güncellemeyi yaptıktan sonra şirketten siber güvenlik hizmeti alan 26 bin müşterisinin bilgisayar sistemleri mavi ekran hatası vermeye başladı. Otomatik güncelleme alan sistemler ise tamamen felç oldu. Dünya çapında 150 ülkede 300.000’den fazla bilgisayarın kesintiden etkilendiğine dikkat çekildi. Konuya ilişkin açıklama yapan Microsoft 365, telemetrilerinin küresel yazılım sorunundan etkilenen tüm Microsoft 365 uygulamaları ve hizmetlerinin iyileştiğini gösterdiğini bildirdi. Açıklamada, “Etkinin tamamen çözüldüğünden emin olmak için bir izleme dönemine giriyoruz” denildi.